Autor Wątek: Katarina T16s na trionic 5.5  (Przeczytany 6346 razy)

Offline e_mst

  • Administrator
  • Uczeń
  • *****
  • Wiadomości: 121
    • msTun
Katarina T16s na trionic 5.5
« dnia: Czerwiec 27, 2014, 20:08:01 pm »
Zdjęcie z czerwca 2014.

Offline e_mst

  • Administrator
  • Uczeń
  • *****
  • Wiadomości: 121
    • msTun
Odp: Katarina T16s na trionic 5.5
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 27, 2014, 20:11:18 pm »
Auto przechodzi właśnie metamorfozę na płaszczaka. ;)

neonov .

  • Gość
Odp: Katarina T16s na trionic 5.5
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 03, 2014, 22:49:22 pm »



SAAB 900 T16  R            MY:89       (Katarina / projekt Trollenjaeger)

   Moc: 304 KM (@ 5123 rpm)
   Moment obrotowy: 495 Nm (@ 3780 rpm)

   min. 400 Nm dostępne w zakresie 3100 - 5400 rpm

   Max. cisnienie doładowania : 1,2 bar
   Stopień sprężania : 9,0 :1
   Pojemność skokowa : 1985 + cm3 (pierwszy nadwymiar)
   Paliwo: Shell V-Power 100
   V-max  : + 260 km/h
 
 
 
Silnik:

  - Hybryda B202L (blok) i B234 (głowica)
  - Wywazone koło i wał, silnik złożony na nowych częściach,
    nadwymiarowe tłoki KolbenSchmidt (+0.05)
  - Kolektor Dolotowy B202L
  - Przepustnica T5.5, mechaniczna
  - Listwa wtryskowa z silnika B234
  - FPR 3.5 bar
  - MAP Sensor 3.0 bar
  - Wtryskiwacze BOSCH z silnika B234R
  - Pompa Paliwa Walbro 255 l/h
  - Cewka zapłonowa czerwona T5.5
  - Świece zapłonowe NGK BCR8ES
  - Kominek APC T7
  - Silikonowe przewody podciśnieniowe
  - Olej Valvoline MaxLife 10W40


Sterowanie silnikiem:

  - system sterowania silnikiem SAAB TRIONIC 5.5 by msTun
  - soft dedykowany do specyfikacji by msTun
  - rev limiter 7000 RPM

  - limiter momentu dla I i II biegu odpowiednio: 80 / 90%

Układ dolotowy:

  - FMIC 550x230x65 mm przed chłodnicą wody
  - dolot kustom na rurach fi 60 mm
  - atmosferyczny zawór upustowy Properfekt fi 34 mm
  - stożkowy filtr powietrza KN

Turbosprężarka:

  - Mitsubishi TD04HL-15T#5
    (mała strona gorąca, 9-5 Aero)


Układ wydechowy:

  - Nierównoodległościowy kolektor wydechowy 4-1 (Arka Kużnia)
    w  bazaltowym bandażu termicznym 
  - 3? DP, dwa gniazda: lambda i EGT
  - Kompletny 3? układ wydechowy, bez katalizatora
  - Przelotowy tłumik Magnaflow
  - Podwójna koncówka wydechu fi 2 x 2?

 
 Zawieszenie:

  - Sportowe sprężyny HEUSCHMID (-25 mm)
  - Amortyzatory BILSTEIN B6
  - Część silentbloków zastąpiona poliuretanowymi POWERFLEX


 Hamulce :

  - duże zaciski z SAABa 9000
  - tarcze wentylowane z 9k
  - klocki FERODO Premier
  - przewody hamulcowe w stalowym oplocie


Skrzynia biegów: 

  - Skrzynia #7
  - Stalowy dekiel dyferencjału SAAB Rally (9sport) z wyjściem na chłodnicę oleju
  - Shortshifter SAAB Rally (9sport)
  - Olej mineralny QuakerState  Quadrolube 75W


Sprzęgło: 

  - kustomowe sprzęgło na 500+ Nm by Radzikowski
  - Zbrojona tarcza z kevlarową okładziną
  - Wzmocniony docisk
  - Koło zamachowe odelżone o 1 kg

 
Koła:

  - RONALTurbo Phase I 15x7
  - YOHOHAMA S.drive 205/50 R15

 
Z zewnątrz: 

  - wygląd zgodny z rokiem modelowym 84, z kilkoma wyjątkami:

  - Bodykit Aero MY 84 (bez przedniego zderzaka)
  - Szerokie listwy na nadkolach post 86 Aero
  - Grill chłodnicy pre MY 84
  - osłony kratek wentylacyjnych SAAB
  - trzecie światło stop

 
Wnętrze:

  - tapicerka skórzana Bridge of Weir Scotland (Buffalo Grey)
  - drewniana trójramienna kierownica Nardi Torino Classic (360 mm)
  - skórzana podsufitka, szyberdach, pólka tylna
  - boczki drzwi wykończone pikowana skóra
  - brak półki tunelu środkowego



Specyfikacja dotyczy silnika B202L przed sparowaniem go z głowicą B234
oraz przed odelżeniem koła zamachowego





Offline e_mst

  • Administrator
  • Uczeń
  • *****
  • Wiadomości: 121
    • msTun
Odp: Katarina T16s na trionic 5.5
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 07, 2014, 23:42:03 pm »
U mnie tylko robiliśmy chyba upgrade sterowania na trionic i soft.
Muszę przyznać, że przy pierwszej próbie wyszło ponad 320 KM ale istniało niebezpieczeństwo, że turbo tego nie wytrzyma. Trzeba pamiętać, że to TD04 15T. W rezultacie zmniejszyłem do lekko ponad 300.

Offline e_mst

  • Administrator
  • Uczeń
  • *****
  • Wiadomości: 121
    • msTun
Odp: Katarina T16s na trionic 5.5
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 08, 2014, 09:55:28 am »
Jednak od początku. Auto trafiło do nas po nieudanym tuningu w innej firmie. Wywaliliśmy to co tam zrobili doprowadzając croco do serii.

Offline e_mst

  • Administrator
  • Uczeń
  • *****
  • Wiadomości: 121
    • msTun
Odp: Katarina T16s na trionic 5.5
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 03, 2015, 10:31:28 am »
Film z ostatnich strojeń. fejs

Maroo

  • Gość
Odp: Katarina T16s na trionic 5.5
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 03, 2015, 23:39:04 pm »
Ten Saab ma powiązania z lotnictwem. Szybki, odrzutowy  ;D