Zmiany spalania po modyfikacji to trzy różne przypadki, które zaobserwowałem:
1. Przy zmianie ze 150 KM na 185-220 w silniku dwu litrowym zazwyczaj spalanie spada. Choć znam rzadkie przypadki, że wzrosło. Oszczędność w tym przypadku jest raczej spowodowana wzrostem momentu obrotowego, który jest dość marny dla tak ciężkiego auta i powoduje konieczność używania niższych biegów.
2. Przy innych modyfikacjach na poziomie stage 1 (z wyjątkiem stage light) spalanie nie powinno się znacznie różnić od seryjnego.
3. Przy mocniejszych modyfikacjach trudno mówić o oszczędnościach.
Na pewno do wpływu należy dodać stan auta i technikę jazdy użytkownika oraz to czy auto jest eksploatowane w mieście czy w trasie. Np: stare świece mogą spowodować wzrost spalania spokojnie ponad litr.
Powyższe obserwacje dotyczą tylko saaba 9-5 oraz seryjnych silników i ich osprzętu. Sam tych pomiarów nie robiłem. Są to obserwacje właścicieli aut.
Warto chyba jeszcze dodać, że każdy silnik można zmusić do mniejszego spalania. Jednak zawsze wiąże się to z jego żywotnością.
